tisdag 5 februari 2013

Läraren, vidga våra vyer!


Dag 14 #Blogg100

Jag fick en förfrågan angående min blogg om fsl:s tidning Läraren, läs Läraren, byt format! 2.2.2013. Om jag tror att det ens finns tillräckligt många finlandssvenska fackliga nyheter, som berättigar Lärarens existens. Jag vet inte hur det är med den saken, men varför skall fsl begränsa sin nyhetskällor till den finlandssvenska ankdammen?

Jag tror att vi, läs fsl, behöver vidga våra vyer. Jag skulle gärna se länkar till några finska lärarföreningar i e-versionen av Läraren. Det skulle vara roligt att veta vad dom gör. Det kunde finnas fler nyheter om vad som händer på den fackliga fronten, både nationellt och internationellt, i Läraren. Inte bara ytskrapet. I e-versionen kunde finnas länkar till lärarföreningar i övriga Norden och Europa. Det är märkligt hur lite till exempel nordiskt samarbete lyfts fram i läraren.


Fastän jag bloggar för min egen skull så måste jag medge att det känns roligt när jag får kommentarer om innehållet eller då bloggen väcker diskussioner. Det känns roligt att min text får någon annan att reflektera vidare.

Sen är det ju synd att tekniken verkar ställa till det. Endera kan man inte posta kommentarerna till mig eller så kan man, men så syns dom inte hos mig. Märkligt. Det är ju tur att vissa av oss kan kommunicera även andra vägar, såsom verbalt, i till exempel personalrummet.

Nu kallar plikten på mig; matlagning, städning och rengöring av marsvinsburen :)

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera