torsdag 21 februari 2013

Bravo Läraren!

Dag 29 #Blogg100

Den 5 februari hade min blogg rubriken; Läraren, vidga våra vyer! Jag önskade en moderniserad version av läraren. Nu har jag läst senaste Läraren och till min glädje ser jag att tidningen tar ett steg i rätt riktning.

Noterar nämligen att fr.o.m. detta nummer finns Läraren även i e-format. Det är ju en glädjande nyhet! Förutsatt att man får välja mellan att läsa pappersversionen eller e-tidningen. Annars är ju e-tidningen onödig, om man ändå får pappersversionen hem i postlådan. Jag hoppas vi snarast möjligt får välja bort pappersversionen av Läraren.

Sen gäller det ju att se framåt och ha nya visioner. Näst steg är att tidningen blir digital. Då kan vi få länkar med i texten. Länkar till webbisdor och bloggar, så att vi kan läsa mer om vad som händer på fältet. Hoppas vi har en digital version av Läraren inom överskådlig framtid :)

Jag hoppas att pappersversionen av Läraren snart är ett minne blott. Åtminstone i vårt hushåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar