torsdag 18 april 2013

Wii Interactive Whiteboard?

Dag 85 #Blogg100

För ett par dagar sedan fick jag inspiration och skulle snabbt fixa mig Wii Interactive Whiteboard tills idag. Så jag satte genast igång med anskaffningar och förberedelser.

Först upptäckte jag att Wii-fjärrkontrollerna var dyrare än jag tänkt. Så jag beslöt mig för att använda en av familjens och återställa den sen senare . Och hoppas att den går att spela med sen igen :)

Därefter åkte jag runt och fösökte hitta en röd led-lampa eller laserpenna här i Kyrkslätt, men hittade ingen i affärerna. Igår sen eftermiddag hade jag plötsligt ändå lite tur. Jag fick låna en laserpenna av en kollega och en laserpekare av en elev. Det är snälla människor jag har runt omkring mig :) Det kändes verkligen som att nu har jag flyt!
Laserpenna och laserpekare. Jag besparades en resa till Esbo tack vare snäll kollega och elev.

Så på kvällen kom jag till skolan och skulle ställa i ordning alltihop. Då fick projektet ett abrupt slut. Min arbetsdator har ingen Bluetooth! Jag hade inte i min vildaste fantasi tänkt mig att jag har en arbetsdator som saknar Bluetooth. Det har väl alla datorer haft redan länge?! Tydligen hade jag fel. Mitt gamla tröskverk svek mig och jag körde snopen hem :(

Då min lilla tös väl somnat beslöt jag mig för att testa programvaran för Wii Interactive Whiteboard på mitt privata tröskverk. Vår äldsta dator, en fungerande skrivmaskin, har redan tio år på nacken. Ändå har den Bluetooth :) Då upptäckte jag det finns en uppsjö av program för Wii Interactive Whiteboard. Vilken programvara fungerar bäst? Läste på och bekantade mig med de olika alternativen. Då klockan närmade sig 23.30 gav jag upp och smög mig ner i sängen.

Jag hoppas mitt projekt har en fortsättning. För det låter som en billig och bra lösning. Alla tips om vilken programvara jag skall använda tas emot med stor tacksamhet :) Det finns Bluetooth-dongel på jobbet, så förutsättningarna verkar ju bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar