söndag 7 april 2013

Guldägg i sikte

Dag 74 #Blogg100

Laddar upp inför den kommande veckan. I snöoväder. Inomhus dock :) Letar efter hotellbokning och kursanmälningar samt annat smått.

På onsdag morgon åker jag nämligen till Tavastehus, närmare bestämt till Aulanko. Där skall jag delta i en workshop som arrangeras av Fronter. Det blir säkert en lärorik dag. Vi skall titta på en massa grejer som jag inte jobbat med tidigare :)

På tåget till Tavastehus skall jag ta i tu med att skriva min engelska bloggtext till #Finnedchat. Det blir till att sätta fart på hjärnceller som legat i dvala en längre tid.

Jag övernattar i Tavastehus. För följande dag skall jag bekanta mig med de senaste nyheterna i ikt-branschen. Jag skall delta i ITK2013 konferensen, även den i Aulanko. Där brukar finnas en massa intressanta föreläsare och några intressanta utställare.

Jag hoppas hitta några intressanta guldägg på IKT2013 konferenssen, något att ha i siktet :)

Därefter skall jag ta mig tillbaka till Kyrkslätt för att klockan 18 delta i ett kvällsprogram som förbundet Hem och Skola arrangerar i Winellska skolan. Där skall jag tala om Lässvårigheter -hjälpmedel för läsning och lärande.

Förrän det har jag ju två vanliga arbetsdagar här i Kyrkslätt. Det är två rätt bråda och långa arbetsdagar. Så det gäller att fixa de flesta förberedelserna i kväll. Det känns som att det kommer att bli en intressant  vecka :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar