onsdag 3 april 2013

Mot nya utmaningar!

Dag 70 #Blogg100

Bara 30 dagar kvar av #blogg100. Känns märkligt. Jag känner redan att jag kommer att vilja fortsätta att blogga. Inte riktigt varje dag ändå. En gång i veckan känns mer lämpligt. Kanske innehållet kan bli något djupare då :)

Då jag åt frukost på morgonen lovade jag visst att jag skall skriva i en engelskspråkig blogg också. Jag blev ombedd att delta i bloggen #Finnedchat -All about Finnish education. Bloggen är redan aktiv, så jag måste väl sätta mig ner i kväll och bekanta mig med innehållet. 

Vi är faktiskt fler lärare som nu går med i projektet att blogga om den finländska skolan. Förutom jag själv deltar Minntu Myllynen som bloggar på Fröken Myntas lärarblogg och twittrar flitigt som @Minttumy och Hanna Graeffe som twittrar som @hannagrrr.



Det känns litet spännande att blogga på engelska. Jag läser mycket på engelska, men det känns som om det var en evighet sedan jag behövde producera en längre text på engelska. Måste ändå medge att det är en utmaning som känns riktigt rätt, vägen mot nya utmaningar :) Jag behövde något nytt att bita i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar