måndag 18 mars 2013

Trippla mig, tack


Dag 54 #blogg100

Idag har jag mycket att göra, men jag klagar inte. Jag har varit i Sälen och skidat en vecka tillsammans med familjen. Fantastiskt väder hade vi, sol i backarna alla dagar :) Så nu måste jag uppdatera mig på alla fronter; läsa och besvara mail, kolla telefonsvararen, träffa kolleger och elever.

Det blev faktiskt en riktig rivstart på dagen. Jag var trippelbokad på morgonen. Jag borde ha hållit en lektion, vara på elevvårdsmöte i en byskola och vara på en nätverksträff med andra sakkunniga, kring en elev. Då gäller det att prioritera rätt :)

Visst känns det lite pressat, då jag vet att det finns fler som saknar mig någon annanstans. Det skapar stress. Speciellt då det drabbar elever, som missar sin specialundervisning. Tänk om jag kunde trippla mig, eller vad det nu heter då man gör tre upplagor av sig själv.

Jag njuter av solen på Valletorget i Sälen.


Jag hade köpt godis på färjan hem, som jag skulle ha med åt kollegerna. Godiset glömde jag naturligtvis hemma idag. Jag får bjuda i morgon istället. Det är rätt mycket godis då det skall räcka åt oss alla på Winellska skolan, närmare 80 personer skall ha en liten smakbit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar