torsdag 14 mars 2013

#Blogg100, en spark i baken

Dag 50 #Blogg100

Både min man och jag har konstaterat att bloggen påverkar vår tidsuppfattningen. Tiden flyger iväg fortare än någonsin. Det känns som om jag började blogga för ett par veckor sedan, men nu sitter jag och skriver blogg nummer 50.

Hittills har skrivandet förlöpt helt smärtfritt. Jag brukar mer eller mindre skriva som jag tänker. Då tar själva skrivandet inte så länge. Å andra sidan är det säkert någon som anser att innehållet är därefter, mest betydelselöst.

Det gör inget, för trots mitt kanske meningslösa babblande, så upplever jag att bloggen bidragit med ytterligare en dimension i mitt eget lärande. #Blogg100 har dessutom gett ett bra flyt i att skriva blogg. Det känns som om det skulle vara enkelt att fortsätta blogga även då #blogg100 är avslutat. Att delta i #blogg100 har varit en bra spark i baken :)

En nyårsraket till äran för min femtionde dag som bloggerska.  Bilden är från Kyrkslätt centrum,  nyårsafton 2012-13. 

Sen tar jag mig kanske inte den tid som det skulle behövas, för att bloggens innehåll skulle vara mer analytisk. Eller vad det nu är en blogg skall vara. Det kanske kommer, sen på sikt. Då jag inte bloggar varje dag. Vem vet vad som komma skall.

Å andra sidan kan ju en blogg vara som min. Korta reflektioner kring min vardag. Svårare än så är det inte att blogga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar