Dag 52 #Blogg100
För några år sedan gick jag Lärums kurs i att skriva Lättläst på Hangö sommaruniversitet. Det är något som jag vill rekommendera alla lärare. Att lära sig skriva Lättläst är en berikande upplevelse. Vi skriver för få, om några alls, Lättlästa texter i skolvärlden.
Jag önskar att det fanns ett Lättläst alternativ till all den information som vi skickar från skolan, till elevens vårdnadshavare. Det Lättlästa alternativet kunde finnas exempelvis på webben. Då kunde det även finnas en möjlighet till att lyssna på texten med hjälp av talsyntes. För det finns många vårdnadshavare som har svårt att läsa den information som skickas till hemmen. Vi behöver mer tid!
Tänk så mycket teknik och kunnande det finns, men ingen som har tid. Tid för att skapa möjligheter. Tid för att öka tillgängligheten. Jag vill! Jag kan! Jag finns! Ge mig tid :)
![]() |
| Tick, tack, tick, tack. Tänk om vi kunde styra tiden och skapa mer tid. |
Tänk så mycket teknik och kunnande det finns, men ingen som har tid. Tid för att skapa möjligheter. Tid för att öka tillgängligheten. Jag vill! Jag kan! Jag finns! Ge mig tid :)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar