onsdag 13 mars 2013

Något för alla

Dag 49 #Blogg100

Jag har blivit ombedd att prata kring läsning på en föräldrakväll som Hem och Skola arrangerar i Winellska skolan. Det skall bli riktigt trevligt. Det är ännu några veckor kvar tills dess, men funderar redan smått på hur jag skall bygga upp min station.

Det är ju ofta så att de föräldrar som kommer på liknande tillställningar redan läser för och med sina barn. De föräldrar som jag verkligen önskar att jag skulle nå, stannar vanligtvis hemma.

Jag kommer bland annat att förevisa olika hjälpmedel för elevernas vårdnadshavare.

Så jag måste anpassa mig efter besökarna. Jag vill komma med något nytt. Besökarna skall inte behöva känna att de redan vet allt jag har att berätta. Fast föräldrarna behöver kanske också bekräftelse, på att dom gör rätt. Det måste jag också ge :) För det känns alltid skönt. Att bli bekräftad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar