onsdag 27 mars 2013

April, kom ann!

Dag 63 #Blogg100

Jag har bokat en del möten idag och tog mig samtidigt en titt i kalendern på hur aprilmånad kommer att se ut. Blev nästan förskräckt då jag såg vad allt jag skall hinna med. Hur i hela fridens dagar har jag fyllt min kalender med så många möten och andra tillställningar?!

Jag försöker ändå se det positivt. Jag kommer att lära mig en del nya grejer i april. Andra kommer också att få lära sig något nytt. Kanske vi även kommer fram till några nyskapande idéer. Jag gillar ju ändå det där med att ha fullt upp och mycket på gång.

För att fixa vardagen och inte glömma bort något använder jag postit-lappar, google-kalender med larm, timer och EasyTask app. I EasyTask appen gör jag prioriteringslistor uppdelade enligt de verksamheter/projekt jag jobbar i/med. Jag försöker vara så strukturerad som möjligt. Glömmer därför sällan något, men visst händer det. Då blir jag oerhört tacksam om någon annan påminner mig.

För att det inte skall trassla till sig försöker jag vara strukturerad och göra listor  där alla göromål prioriteras enligt olika principer. Ibland trasslar det till sig ändå, men det är väl bara mänskligt. Jag gillar ordning och reda, som på båtar. Bilden är från färjan mellan Kumlinge och Enklinge, Åland. Jag hörde fiskmåsar senaste söndag. Våren :)


Då det känns som om det börjar vara lite för mycket att göra så tar jag bara en dag i taget. Vill inte alls fundera vidare. Då kan jag ibland få lite konstiga blickar av någon kollega som undrar hur jag kan ha så dålig koll på morgondagen. Jag upplever ändå att det är en strategi som passar mig rätt bra, för jag blir sällan stressad. Genast då det lättar igen så passar jag på att förbereda sådant jag vet att måste vara gjort inom en viss tid.

Så nu är jag är taggad. Kom ann bara, april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar