tisdag 5 mars 2013

Här var det plogat!


Dag 41 #Blogg100

Idag var jag i Karuby skola och där hämtade en av kollegerna ett par fina buketter med tulpaner till skolan. Alla blev glada över tulpanerna och det blev genast lite mer vår i allas hjärtan. Fast det råder full vinter där ute.

Efter de senaste dagarnas snöoväder startade jag tidigt hem ifrån idag. Jag tänkte att vägarna ut till Karuby är kanske inte plogade genast på morgonen. Men ack så fel jag hade :) Här var det plogat minsann! Det var ingen sak att köra ut till Karuby skola. Det är tydligen bara här i tätorten som det tar tid innan vägen blir plogad. Det brukar ske kring 17-tiden i vårt bostadsområde :( Ibland får vi vänta ett par dagar innan vägen alls blir plogad.

Tulpaner hör våren till, den här fina buketten står i Karuby skola.


Då jag fick klart för mig att jag i år även skall jobba ute i ett par byskolor, var det just väglaget på vintern som oroade mig mest. Men i år har det inte varit något problem, inte än i alla fall. Jag har inte heller sett en enda älg eller hjort på vägarna. Jag har faktiskt inte sett något djur över huvudtaget. Det gick vildare till på arbetsvägen mellan Malmö och Ystad, där jag såg både hästar och grisar på vägen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar