lördag 2 mars 2013

Forum och Recidence är i min smak

Dag 38 #Blogg100

Idag är det lördag och jag tar mig rätten att skriva om något annat än mitt jobb. Jag funderade nämligen på mina läsvanor igår; hur få tidningar jag gillar att läsa. Det är egentligen bara två tidningar som faller i min smak.

Den ena är faktiskt den finlandssvenska tidningen Forum, det vill säga Affärsmagasinet Forum. Tidningen har välskrivna och intressanta artiklar, som är lagom långa. Den enda gången jag blivit besviken på Forum är då man slutade med Dilbert. Jag har ändå kommit över det nu, för jag har en Dilbert app på min Iphone :)

Jag minns faktiskt inte ett liv utan Forum. Jag läste den redan då jag bodde hemma med mina föräldrar. Det finns kanske inte så många trogna Forum-läsare i min ålder. Försökte hitta ett årtal för vilket år Forum grundades, men hittade inget. Rätt gammal tidning måste det ändå vara. För jag är ju ingen ungdom jag heller längre.

Den andra tidningen som jag njuter av är Recidence. Det är en inredningstidning, med fantastiskt välskrivna artiklar. Långa och tjusande. Jag läser varje nummer i fler veckor och njuter av texterna och förstås de vackra bilderna. Främst njuter jag ändå av tidningens språk.

Tidningar i min smak; Forum och Recidence.

Övriga tidningar köper jag inte, men kan bläddra genom dem i något väntrum. Det tar ändå bara några sekunder att bläddra genom dem. Böcker slukar jag där emot i mängder, av alla de slag. Tacka vet jag Forum, Recidence och alla världens böcker!

Nu ska jag ta itu med alla lördagsnöjen; handla mat, städa, tvätta kläder etc




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar